|
1 |
|
Naslov: | Kognitivni razvoj deteta : zbornik radova iz razvojne psihologije / priredio Jovan Mirić |
Impresum: | Beograd : Savez društava psihologa SR Srbije , 1986 |
Materijalni opis: | 187 str. ; 23 cm |
Jezik: | srpski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka "Zbornici" ; 3 |
Sadržaj: | Pijažeovo gledište. - O mogućnosti mjerenja spontanog toka kognitivnog razvoja. - Razvoj pojmova konzervacije. - O istraživanju intelektualnog razvoja deteta. - Uloga pojma ravnoteže u objašnjavanju kognitivnog razvoja. - Dva pristupa inteligenciji: pijažeovski i psihometrijski. - Rano obrazovanje: kognitivno-razvojno shvatanje. - Pijaže i obrazovanje |
UDK: | 159.9 |
APA CC: | 2820 |
Ostali autori / urednici: | Mirić, Jovan |
Signatura: | 2820 86 SAV |
Inventarni broj: | 5691, 5693, 5838, 5692-O, 5836, 5837, 5839-O, 5841 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 2304 |
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
ISBN: | 0-8058-0627-X |
Naslov: | Directors of development : influences on the development of children's thinking / edited by Lynn Okagaki, Robert J. Sternberg |
Impresum: | Hillsdale [etc.] : Lawrence Erlbaum , 1991 |
Materijalni opis: | XII, 301 str. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Bibliografija uz svaki rad. - Kazala |
Ključne riječi: | razvoj - kognitivni |
UDK: | 2820 |
APA CC: | 2820 |
Ostali autori / urednici: | Okagaki, Lynn ; Sternberg, Robert J. |
Signatura: | 2820 91 DIR |
Inventarni broj: | 8235 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 100 |
|
5 |
|
ISBN: | 0-12-498640-4 |
Autor: | Beilin, Harry |
Naslov: | The development of physical concepts |
Matična publikacija: | Cognitive development and epistemology, str. 86-119 / edited by Theodore Mischel |
Impresum: | New York, London : Academic Press, 1971 |
Napomena: | Str. 118-119: Bibliografija |
Sažetak: | <Aspects of general theory>, <Perception and cognition>, <Representation and knowledge>, <Development of the child's concept of an object>, <The construction of space>, <Development of causality>, <Time>, <Practical intelligence and conceptual thought> |
Ključne riječi: | psihologija * kognitivni razvoj |
UDK: | 159.9 |
Signatura | PE 159.9 COG z |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 8959 |
|
6 |
|
|
7 |
|
ISSN: | 0351-1839 |
Autor: | Galešev, Vinkoslav |
Naslov: | Neke metrijske karakteristike testa - "izbor perceptivno - motoričkih zadataka za utvrđivanje sposobnosti za učenje" |
Matična publikacija: | Defektologija / glavni urednik Ljiljana Mikšaj-Todorović. - 28 (1992), 1-2 ; str. 129-138 |
Impresum: | Zagreb : Fakultet za defektologiju |
Jezik: | hrvatski |
Napomena: | Bibliografija: 3 jed. - Sažetak. - Summary |
Ključne riječi: | metrijske karakteristike * kognitivni razvoj * sposobnosti za učenje |
UDK: | 376.4 |
Signatura | BF 376 DEF inv. br. 1257/51 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka fonetike |
MFN: | 5282 |
|
8 |
|
ISBN: | 953-6279-93-2 |
Naslov: | Razvojna mapa : pregled osnovnih prekretnica u mentalnom razvoju od rođenja do sedme godine / Ivan Ivić...[et al.] ; [ilustracije Neda Dokić] |
Impresum: | Zagreb : Prosvjeta , 2003 |
Materijalni opis: | 24 str. : ilustr. u bojama ; 22 cm |
Jezik: | hrvatski |
Napomena: | Ostali autori: Jadranka Novak, Nikola Atanacković, Mirjana Ašković |
Ključne riječi: | djeca * kognitivni razvoj * priručnik |
UDK: | 159.922.72(035) |
Signatura: | BF 159.922.72(035) RAZ S-169 |
Inventarni broj: | 7101 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za fonetiku, http://www.knjiznice.ffzg.hr/fonetika |
MFN: | 5050 |
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
ISSN: | 1846-5226 |
Autor: | Živković, Ilija |
Naslov: | Koncept Boga i religioznosti kod djece i adolescenata u istraživanjima Piagetovog, Kohlbergovog i postpiagetovog kognitivnog pravca |
Matična publikacija: | Sociologija i prostor : časopis za istraživanja prostornoga i sociokulturnog razvoja / [glavna i odgovorna urednica Ankica Marinović Bobinac], God. 45(2007), br. 177/178(3/4), str. 321-337 |
Impresum: | Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2007 |
Napomena: | Tromjesečnik. - Str. 334-336: Bibliografija. - Summary |
Sažetak: | Rad pruža sažet uvod u segment istraživanja literature, pretežno anglosaksonskog znanstvenog svijeta posljednjih pedesetak godina, o konceptu religioznosti i Boga kod djece i adolescenata. |
Ključne riječi: | djeca * adolescenti * religioznost * percepcija Boga * koncept religioznosti * animistička religioznost * antropomorfistička religioznost * kognitivni razvoj * Piaget * Kohlberg |
UDK: | 159.922-053.2/.6:211 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9498 |
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
ISBN: | 0-262-61076-0 |
Autor(i): | Keil, Frank C. |
Naslov: | Concepts, kinds, and cognitive development / Frank C. Keil |
Impresum: | Cambridge, Mass. : MIT Press , cop. 1992 |
Materijalni opis: | XV, 328 str. : ilustr. ; 23 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | The MIT Press series in learning, development, and conceptual change |
Napomena: | First MIT Press paperback edition, 1992 |
Ključne riječi: | kognitivni razvoj |
Sažetak: | In "Concepts, Kinds, and Cognitive Development," Frank Keil develops a coherent account of how concepts and word meanings develop in children, adding to our understanding of the representational nature of concepts and work meanings at all ages. Keil argues that it is impossible to adequately understand the nature of conceptual representation without also considering the issue of learning. Weaving together issues in cognitive development, philosophy, and cognitive psychology, he reconciles numerous theories, backed by empirical evidence from nominal-kinds studies, natural-kinds studies, and studies of fundamental categorical distinctions. He shows that all this evidence, when put together, leads to a better understanding of semantic and conceptual development. |
Sadržaj: | The representation and acquisition of concepts. - Some traditional views of conceptual development reconsidered. - Natural kinds, nominal kinds, and artifacts. - The development of nominal kind concepts: A preliminary model. - Nominal kinds and domain specificity. - The nature and causes of nominal kind shifts. - Semantic and conceptual structure and the nominal kind studies. - Discoveries about natural kinds and artifacts. - Transformations on natural kinds and artifacts. - Property transformations and intercategory distance. - The construction of an intuitive theory of biological kinds. - Escaping the original sim.. - Concepts, theories, and development |
UDK: | 159.9 |
APA CC: | 2820 |
Signatura: | 2820 89 KEI |
Inventarni broj: | 202/2004 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 5299 |
|
15 |
|
Autor(i): | Piaget, Jean |
Naslov: | Poreklo saznanja : studije iz genetičke epistemologije / Žan Pijaže ; izbor i prevod Mila Nikolić |
Impresum: | Beograd : Nolit , 1983 |
Materijalni opis: | 115 str. ; 18 cm |
Jezik: | srpski |
Nakladnička cjelina: | Psihološka biblioteka |
Ključne riječi: | kognitivni razvoj |
UDK: | 159.9 |
APA CC: | 2820 |
Signatura: | 2820 83 PIA |
Inventarni broj: | 205/2004, 118/2007 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 5172 |
|
16 |
|
ISBN: | 0-674-57629-2 |
Autor(i): | Vygotskii, Lev Semjonovič |
Naslov: | Mind in society : the development of higher psychological processes / L.S. Vygotsky ; edited by Michael Cole, Vera John-Steiner, Sylvia Scribner, Ellen Souberman |
Impresum: | Cambridge, Mass. : Harvard University Press , cop. 1978 |
Materijalni opis: | XIV, 159 str. : ilustr. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Bibliografija djela L.S. Vygotskog: str. 141-151 |
Ključne riječi: | kognitivni razvoj |
UDK: | 159.9 |
APA CC: | 2820 |
Signatura: | 2820 78 VYG |
Inventarni broj: | 116/2005 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 5030 |
|
17 |
|
ISBN: | 1-56750-633-X |
Autor(i): | McGillicuddy-De Lisi, Ann ; De Lisi, Richard |
Naslov: | Biology, society, and behavior : the development of sex differences in cognition / edited by Ann McGillicuddy-De Lisi and Richard De Lisi |
Impresum: | Westport : Ablex Publishing , cop. 2002 |
Materijalni opis: | XVIII, 284 str. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Advances in applied developmental psychology ; vol. 21 |
Napomena: | Bibliografija uz svako poglavlje. - Kazala |
Ključne riječi: | kognicija * kognitivni razvoj * spolne razlike * akademsko postignuće * socijalna kognicija * biologija * društvo |
Sažetak: | Applying current theory and research, this book links the development of sex differences in cognition to biological foundations, multiple social processes, and contextual factors. Areas covered include evolutionary biology, neuroscience, social roles, and cultural contextualism to the issues of the onset, causes, and developmental trajectories, as well as patterns in children's and adolescents' thinking, problem-solving, academic performance, and social conditions that are related to behaviors in each of these areas. This edited collection, with chapters by leading scholars, is meant for use by graduate students, researchers, and practitioners in the fields of developmental psychology, cognitive learning and socialization, biology, and education. Language and verbal abilities, mathematical and quantitative abilities, spatial abilities, and social cognition are some of the cognitive domains addressed. |
UDK: | 159.9 |
APA CC: | 2820 2340 2500 |
Signatura: | 2500 2002 MCG |
Inventarni broj: | 101/2003 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 4639 |
|
18 |
|
|
19 |
|
ISBN: | 961-90560-5-1 |
Autor: | Mesar Bogovič, Manja |
Naslov: | Kognitivni razvoj kot pokazatelj razvitosti učnih orodij predgovorni fazi |
Matična publikacija: | Logopedija za vsa življenjska obdobja : 1. slovenski kongres logopedov z mednarodno udeležbo, Bled, 19.-21.3.2003. / [uredniški odbor Jana Čepeljnik...[et al.]]. - str. 77-78 |
Impresum: | Ljubljana : Zavod za gluhe i naglušne, 2003 |
Jezik: | slovenski |
Napomena: | Bibliografija:4 jed |
Ključne riječi: | kognitivni razvoj * razvoj funkcijske igre * funkcionalno učenje * govor djece |
UDK: | 81'276.3-053.2 |
Signatura | BF 616.89-008.434:376.36(063)(082) LOG L-143 inv. br. 6271 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka fonetike |
MFN: | 2390 |
|
20 |
|
|
21 |
|
|
22 |
|
|
23 |
|
ISBN: | 0-226-09461-8 |
Autor(i): | Carpenter, Malinda ; Nagell, Katherine ; Tomasello, Michael |
Naslov: | Social cognition, joint attention, and communicative competence from 9 to 15 months of age / Malinda Carpenter, Katherine Nagell, Michael Tomasello ; with commentary by George Butterworth, Chris Moore |
Impresum: | Chicago : Child development publications , cop. 1998 |
Materijalni opis: | 175 str |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Monographs of the Society for research in child development ; serial no. 225 ; wol. 63, no. 4 |
Napomena: | Bibliografija iya svakog poglavlja |
Ključne riječi: | kognitivni razvoj * razvoj govora * pažnja * razvoj novorođenčeta * socijalna kognicija |
UDK: | 159.9 |
APA CC: | 2820 |
Signatura: | 2820-F |
Inventarni broj: | F-220, F-221 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 4339 |
|
24 |
|
|
25 |
|
|
26 |
|
|
27 |
|
|
28 |
|
|
|
1
|
Upit: UncontrolledTerms_swish=(kognitivni razvoj ) |